Publicat per

La manca d’audiència jove en l’audiovisual públic

Bon capvespre, companys!

Perdoneu que vaig un pèl tard, sempre m’és difícil ajustar-me als tempos perquè estic cursant set assignatures. Aquí el resum de la meva proposta:

Dels dotze eixos d’actuació proposats pel Pacte Nacional per la Llengua he escollit l’audiovisual i els mitjans de comunicació, ja que crec que és un dels àmbits més abandonats pel que fa a la política lingüística i un dels que necessita actuació més urgentment si consultem les audiències, especialment de TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans principals de la Corporació Catalana del Mitjans Audiovisuals. Per centrar-me en una comunitat autònoma concreta he decidit situar la meva àrea geogràfica d’actuació a Catalunya.

El conflicte principal actualment dels mitjans tradicionals, centrant-nos en la ràdio i la televisió públiques (per tant en la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals) és la manca d’audiència jove, la qual cosa porta la llengua a una situació de debilitat extrema: cal que el jovent entengui el català com una llengua apta per l’oci per tal que la llengua es mantingui activa.

Davant d’aquesta problemàtica cal una actuació dràstica i una inversió de diners públics potent que converteixi el català en una llengua existent i potent a internet a mà de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

Objectius: Crear una plataforma digital produïda per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, similar a altres plataformes digitals d’altres cadenes estatals, com Playz de Radiotelevisió Espanyola o Atresplayer d’Antena 3, on es concentrin contingut de qualitat generat per la CCMA, generant personalitats d’internet associades a la televisió i ràdio pública, produint (externament o interna) sèries, pel·lícules i programes, seguint les tendències que han funcionat anteriorment a TV3 o Catalunya Ràdio entre el públic jove (AdolescentsXL, Crims, Eufòria, Merlí, Polseres Vermelles..).

Destinataris: L’objectiu és arribar al públic jove d’entre 12 a 30 anys de Catalunya, siguin ells catalanoparlants o no.

Actors: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb l’ajuda de productores externes.

Mitjans i recursos: Només amb el funcionariat contractat actualment amb el que compta la CCMA n’hi hauria prou per generar la plataforma i introduir-hi tot el contingut que ja ha funcionat prèviament entre la població de Catalunya d’entre 12 a 30 anys, per la qual cosa inicialment la inversió seria de zero euros, aprofitant els mitjans i recursos propis de la CCMA. Més endavant caldria invertir-hi per generar nous continguts.

Efectes: Els efectes desitjats són que els joves entre 12 i 30 anys de Catalunya identifiquin el català com a llengua d’oci vàlida, convertint-la en un idioma amb presència real a internet.

Calendari: Inicialment fixaria les dates de presentació de la plataforma, comptant només amb produccions de la CCMA ja existents (Crims, AdolescentsXL, MoodZ, Eufòria, El búnquer, Merlí, Polseres Vermelles, Les de l’hòquei, etc.). Per això només caldrien un màxim de sis mesos de selecció del producció i creació de la plataforma mateixa.

Debat0el La manca d’audiència jove en l’audiovisual públic